Download “De 7 wetten van leiderschap voor CEO's”
Lees meer
Ontmoet onze CEO Coaches
Ontmoet onze CEO Coaches
Ervaren leiders uit verschillende branches

Ontmoet onze Vistage Chairs

en lees waarom zij Chair zijn geworden.

Met aandacht voor de mens de beste ondersteuning bieden

Gaby van Otterdijk, Vistage Chair

Gaby van Otterdijk brengt 26 jaar ervaring mee in advies, consulting en leiderschap bij Capgemini en Gartner. In zijn carrière heeft hij in veel verschillende projecten en rollen gewerkt voor een groot aantal internationale bedrijven binnen Europa en het Midden Oosten, en heeft ook 2 jaar in Frankrijk gewerkt en gewoond. Sectoren waar Gaby advies en consultancy heeft uitgevoerd zijn onder andere de financiële sector (o.a. ABN AMRO, ING, Euroclear), telecom (o.a. KPN, Ericsson), Industrie (o.a. Philips, Vestas, Ikea, Shell), logistiek (o.a Havi Logistics) en commerciële dienstverlening (o.a. Capgemini, Gartner).

Gaby wordt vooral uitgedaagd in advies en consulting projecten met betrekking tot business strategie, visie, organisatie, governance, klant tevredenheid en uitbesteding. Gecombineerd met een drive voor leiderschap, faciliteren en coachen heeft Gaby in verschillende strategische leiderschapsrollen business onderdelen opgezet, gemanaged en uitgebreid. Zijn ambitie in het faciliteren en creëren en van nieuwe diensten en services in combinatie met een passie voor klanttevredenheid heeft hierbij altijd geleid tot top level resultaten.

Gaby van Otterdijk, Vistage Chair

Gaby heeft zich gedurende zijn carrière sterk ontwikkeld op de aandacht voor mensen en wat hen bezig houdt, hoe ze het beste te ondersteunen en goed naar ze te luisteren en laten groeien. Dit is ook waarom Gaby de uitdagende rol van Vistage Chair op zich heeft genomen, het faciliteren, coachen en persoonlijk begeleiden van een adviesgroep van CEOs, directeuren en groot aandeelhouders, met als doel ze te inspireren en ze betere leiders te laten worden met betere beslissingen en betere resultaten.

Gaby woont in Breda met zijn vrouw en 3 kinderen. Naast fietser en volleybal trainer voor de jeugd is Gaby ook nog vrijwilliger bij Jinc en bij iCare Sustainably International, organisaties die jongeren in achterstandswijken helpen zich te ontwikkelen en aandacht te geven voor de Sustainable Development Goals.

Jolanda is altijd gericht op de uitdaging om te groeien

Jolanda van der Land Kieboom

Jolanda werkt al meer dan 40 jaar in het bedrijfsleven. In die tijd heeft ze uitgebreide ervaring opgedaan binnen verschillende bedrijfssectoren, waaronder ICT (sales en marketing) en de overheid (communicatie en pr).

Sinds 2001 is ze algemeen directeur van haar eigen consultancy bureau in sales en marketing. Ze heeft zich ontpopt tot een hoogwaardige zakelijke dienstverlener. Zij helpt haar klanten om te groeien door het identificeren, analyseren en benaderen van hun doelgroep. Hierin werkt ze samen met een breed scala aan partijen om dit te bewerkstelligen. Deze bevinden zich in verschillende sectoren, nationaal en internationaal. Jolanda is altijd gericht op de uitdaging om te groeien; niet alleen voor haarzelf maar ook voor haar klanten.

Jolanda van der Land Kieboom

Jolanda is een leergierig persoon die altijd blijft leren. Ze heeft op latere leeftijd een academische opleiding succesvol afgerond, naast de zorg voor haar gezin en het runnen van haar bedrijf. Jolanda is een doorzetter, een verbinder en een netwerker pur-sang. Dat bewijst ze door de afgelopen 10 jaar voorzitter te zijn van verschillende netwerk organisaties.

Jolanda gebruikt haar verworven ervaringen, kennis en enthousiasme om CEO’s, DGA’s en eindbeslissers te begeleiden om meer uit zichzelf en hun bedrijf te halen.

Jolanda is 58 jaar, heeft 2 volwassen kinderen en woont in Nieuwegein. Ze studeert Italiaans en reist dan ook graag naar Italië waar ze jaren geleden haar hart aan verloor.

Edith daagt mensen uit hun keuzes te overzien om de beste beslissingen te nemen.

Edith Brouwer-Schreurs, Vistage Chair

Edith’s persoonlijke én professionele groei ontwikkelde zich sterk bij Interpolis waar zij 15 jaar werkte. Communicatie, merken bouwen en marktonderzoek zijn haar aandachtsgebieden. Ze werkte in én aan het bedrijf vanuit strategie en authenticiteit. ‘Intern waarmaken wat je extern belooft’ was de succesformule.

In haar eigen onderneming ‘Echt Jezelf’, opgericht in 2009, verbreedt ze haar werkveld naar ontwikkeling van organisaties en haar medewerkers. Klanten ervaren haar als ‘empathisch en authentiek’, ‘een coach die hen echt ziet’, ‘gaat snel naar de kern’ en ‘heeft 100% oog voor het belang van de klant’. Haar bed komt Edith uit voor alles wat te maken heeft met persoonlijke groei, inspireren en geïnspireerd worden. Haar missie is mensen en organisaties te begeleiden in hun zielsontwikkeling. Veel organisaties focussen op omzet, winst, return on investment en procedures. Dat is de buitenkant van de organisatie.

Edith Brouwer-Schreurs, Vistage Chair

Voor Edith is de binnenkant van een organisatie het juiste startpunt. Dit betekent dat je moet weten wie je als organisatie bent, wat je ondernemersdroom is en hoe je met medewerkers en klanten wilt samenwerken. Concreet en resultaatgericht!

Edith daagt mensen uit hun keuzes te overzien om de beste beslissingen te nemen. Ze is een verbinder en conceptontwikkelaar. Als holist overziet ze graag het grote geheel en wil ze het waarom begrijpen. Ze leeft zoveel mogelijk vanuit haar hart en haar intuïtie.

People manager, empathisch en motivator

Hans Peter Duijndam, Vistage Chair

Hans Peter is meer dan 30 jaar actief in het bedrijfsleven op directie- en senior management niveau binnen Corporate- en MBK ondernemingen en als zelfstandig ondernemer.

 

Hij heeft uitgebreide nationale en internationale ervaring en aantoonbaar succes met het ontwikkelen van business bij aansprekende Retail organisaties (keten organisaties en franchise) en bij Wholesale merken (food – en non food), waaronder Mode (Van Gils en Inkoopcombinatie Euretco),  Grootwinkelbedrijf (Vroom en Dreesmann), Food (Oil & Vinegar) en Verkeer- en toerisme (ANWB). Ook is hij diverse eigen ondernemingen gestart, zoals in de sector Golfsport (DOLF, Mijn Golfset), Marketing (Magic Albums) en Consultancy (MORE Retail Solutions, LETS TALK RETAIL WHOLESALE).

Hans Peter Duijndam, Vistage Chair

Na een relatief korte periode als beroepsmilitair is Hans Peter opnieuw gaan studeren en werd uitgenodigd door Van Gils om zijn gedane aanbevelingen te implementeren. Na 7 jaar werd de stap gemaakt naar Vroom en Dreesman als Centraal inkoper waar hij zich verder kon ontwikkelen tot manager en hiertoe een Internationale High Potential course heeft mogen volgen. Vanuit eigen interesse zijn verder diverse opleidingen gevolgd zoals Financieel management voor niet financiële manager en een introductie Fusie en overnames.  

Het levensmotto van Hans Peter is "Delen is vermenigvuldigen". Hij gelooft in de kracht van delen en die van het collectief. Om van elkaar te leren, elkaar te ondersteunen en hierdoor samen betere resultaten te behalen vanuit een veilige en prettige omgeving, Zijn plezier en uitdaging ligt hierin het beste bij iedereen naar boven te halen om zo met elkaar een fantastische en uitdagende leer- en groei ervaring te hebben en hierdoor resultaten te verbeteren.

Competenties van Hans Peter zijn: People manager, empathisch en motivator. Enthousiast, flexibel, open minded en relativerend met een goed gevoel voor humor en een hands-on mentaliteit. Hij is strategisch, conceptueel, innovatief, analytisch met altijd het einddoel voor ogen.

 

Hans Peter is 57 jaar en woont samen met zijn partner Marion in Driebergen. Ze hebben samen twee dochters Joyce en Laura. De passies van Hans Peter zijn hardlopen, outdoor activiteiten en reizen, motorrijden en muziek.

 

Als professional en mens is hij overtuigd van het unieke Vistage model om met een groep gelijkgestemde sparringpartners de avontuurlijke- en uitdagende reis te maken op weg om betere leiders te worden, betere beslissingen te nemen en betere bedrijfsresultaten te behalen.

Ruim 25 jaar ervaring in de top van de internationale marketingcommunicatie

Chris Vannitsem, Vistage Chair

Chris Vannitsem spreekt Italiaans, Frans, Duits, Engels en Nederlands. Maar de taal van het hart is haar het liefst.

Met ruim 25 jaar ervaring in de top van de internationale marketingcommunicatie leerde zij wat presteren onder hoge druk van mensen vraagt. Wat het betekent om iedere dag een verhaal te moeten hebben. En hoe dat verhaal met de mensen achter merken als Heineken, KPN, Adidas en Unilever aan de haal kan gaan.

“Ik ben altijd geboeid geweest door de manier waarop mensen zich door verhalen laten leiden. Zeker in de reclame: hoe sterker het verhaal, hoe groter het effect. Merken zetten ons met verhalen aan tot bepaald gedrag. Wij zijn daarin niet anders; de verhalen die we onszelf vertellen, maken dat we doen wat we doen. Ik ben gedreven door de vraag of die verhalen ons nog helpen te bereiken wat we willen. Want dat is lang niet altijd het geval.”

Chris Vannitsem, Vistage Chair

Als gediplomeerd executive business-coach richt Chris zich primair op de mens achter de titel. Zo krijgt elk gesprek de verdieping die voor verandering noodzakelijk is.

Uit eigen ervaring leerde Chris dat mensen alles kunnen bereiken wat ze maar willen, zolang ze zich maar kunnen én willen verbinden. Zolang ze accepteren dat vallen en opstaan een voorwaarde is voor groei. En zolang ze ervaren dat niemand er in die groei alleen voor hoeft te staan en ervoor open staan dat anderen hen helpen.

In haar coaching van eindbeslissers brengt ze die visie in praktijk. Binnen een groep gelijkgestemden komt er een enorme kracht vrij die onmiddellijk kan worden benut.

Chris werd geboren in België, werkte in Praag en Parijs en woont met haar twee dochters in Amsterdam.

Het verbinden van mensen door het creëren van een basis van vertrouwen.

René Wientjens, Chief Executive Officer

Na het behalen van zijn doctorsgraag in Biochemie en Moleculaire Biologie heeft René jarenlang management- en leiderschapsposities vervuld bij verschillende nationale en internationale bedrijven. Hij richtte in 2009 zijn tweede trainingsbureau [The GROW Factor] op, nadat hij zijn eerder opgerichte trainingsbureau succesvol had verkocht. In 2017 heeft René Vistage Benelux B.V. opgericht, vanuit zijn passie mensen te verbinden. René zegt hierover: "Als ik straks mijn urn induik en daar staat op: hij verbond mensen met elkaar, die daardoor betere beslissingen namen en in actie kwamen, heb ik mijn levensmissie bereikt."

Mensen omschrijven René als: inspirator, inlevend, pragmatisch, ambitieus met een goede combinatie tussen hard en zacht.

René Wientjens, Chief Executive Officer

In beweging komen in de juiste richting. Dat is waar het bij René mee begint. “In de praktijk zie ik (en heb ik zelf ervaren) hoe belangrijk het is dat je regelmatig afstand neemt van je dagelijkse werkzaamheden. Dat je vanuit dat standpunt je bedrijf bekijkt, beslissingen neemt of bijstelt en dan weer verder gaat op de herijkte weg.” Het maakt keuzes, waar je soms onzeker over bent, beter, met een beter resultaat tot gevolg.

René is altijd onderweg en de pragmaticus in René zorgt er vervolgens voor dat hij zaken concreet en resultaatgericht maakt. Dat er ook echt stappen gezet worden naar het beoogde doel. Dat kan zowel zakelijk als privé. “Daarbij heeft de ander de vrijheid de keuze te maken die voor hem of haar het beste past. ”

René blijft in ontwikkeling. Naast zijn eerdere genoemde studies heeft hij een aantal (postdoctorale) certificaten in coaching, training, familie- en bedrijfsopstellingen en volgt hij nog regelmatig opleidingen. Hij heeft twee zonen en woont in Bavel, onder de rook van Breda. In zijn vrije tijd tref je hem aan op de golfbaan, in de keuken, wandelend of op zijn mountainbike.

Mensgericht samenwerker en verbinder

Ronald Peet, Managing Director

Al op jonge leeftijd wist Ronald dat het opleiden van en werken met mensen zijn kracht en passie was. Een eerste stap naar de Pedagogische academie was een logische en na 4 1/2 jaar basis onderwijs volgde de stap naar de functie van klantmanager bij een landelijk uitwijkcentrum. Om zijn ICT skills aan te vullen heeft Ronald jarenlang bij diverse grote bedrijven als Database Administrator zijn sporen verdiend. Nadat hij in 2013 zijn (opgericht in 1999) eigen ICT onderneming op het gebied van ICT, Data Management en Software services verkocht, zette hij zijn ervaring in om bedrijven, startups en CEO's te begeleiden en adviseren.

Ronald Peet, Managing Director

Ronald is bekend als verbinder en mensgericht zakenpartner. Hijzelf zegt hierover:

"Mijn grootste les die ik in die jaren heb mogen leren is de kracht van jezelf kennen. Waar ben ik goed in, waar kan ik een juiste bijdrage leveren en in hoeverre heb ik, heeft mijn organisatie specifieke kennis en kracht nodig. Door het inzetten van de juiste mensen en het geven van de juiste verantwoordelijkheden, kan één ieder in zijn eigen kracht excelleren." Naast zijn werk heeft hij altijd als vrijwilliger zijn bijdrage geleverd binnen de (volleybal) sport en bij verschillende evenementen rond het onderwijs.

Ronald woont in Amersfoort, heeft 2 kinderen en in zijn vrije tijd kun je hem op de golfbaan, achter het drumstel of wandelend en fietsend aantreffen.

Persoonlijk en zakelijk het verschil kunnen maken voor Vistage-leden.

Ervaringen van onze Vistage Chairs

Kijk en luister naar de ervaringen van enkele van onze Vistage Chairs in het begeleiden van high performance CEO’s .

Ervaringen van onze Vistage Chairs

Ontdek meer